בסוף זה קרה • נתניהו חתם על מתווה הגז: "באנו לתת גז למדינת ישראל"

    איתי גדסי | צילום - קובי גדעון / לע"מ 1 Comment on בסוף זה קרה • נתניהו חתם על מתווה הגז: "באנו לתת גז למדינת ישראל"
    7:01
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on בחסדי שמים: סוכל פיגוע דקירה בירושלים, המחבל חוסל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למורת רוחם של האופוזיציה הלוחמת, ולאחר מאבקים קשים – הצפוי מכל קרה. ראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו חתם היום (חמישי) בנאות חוב על מתווה הגז, שצפוי להסדיר את חלוקת הרווחים בין חברות הגז למדינה.

    במעמד אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אני רוצה להודות לשר שטייניץ, למשפטנים ולאנשי המקצוע במשרדים השונים שעשו עבודה חשובה. אני לא מונע על ידי שיקולים פופוליסטיים, הנענו תהליך חשוב עבור מדינת ישראל. אנחנו באנו לתת גז למדינת ישראל, לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

    נתניהו גז

    לדבריו, "הגז הזה ניתן לנו כמתנה מהקדוש ברוך הוא. הוא נתן לנו מאגרי גז ענקיים שהופכים אותנו לכוח בינלאומי חשוב עם יכולות גדולות מאוד – והן נמצאות מתחת לאדמה. כדי להוציא אותן היינו צריכים להתגבר על מכשולים רבים. כעת נוכל להגיע ל-50 אלף דולר הכנסה לנפש, לצמצם את הפערים החברתיים ולתת לכל אזרחי ישראל חינוך, רווחה, בריאות וחיים טובים במדינה המתקדמת שלנו".

    על המחלוקת סביב המתווה אמר נתניהו כי "לצערי זה הפך לדיון פוליטי ופופוליסטי. שקלתי את הדברים והחלטתי לאשר היום את מתווה הגז. המתווה חיוני לביטחון שלנו, כי אנחנו לא ורצים להישאר עם תחנת כוח אחת או אסדה אחת. אין שום סיכוי לפתח את שדות הגז הגדולים בלי מתווה הגז. הדבר הזה חשוב לכלכלה שלנו, כי זה נותן לנו את היכולת לפתח הכנסות גדולות מאוד למדינת ישראל".

    גם שר האנרגיה יובל שטייניץ השתתף בטקס החתימה, "אחרי עיכובים של שנים להכריז היום תם עידן הרגולציה והחלמאות, מתחיל עידן העשייה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה", אמר שר האנרגיה.

    שטייניץ הוסיף כי "אני גאה במתווה, לא רק בגלל שאחרי שנים של עיכובים אחננו סוף סוף נעים קדימה לפתח את מאגרי הגז, אלא בגלל שבכל השוואה בינלאומית מדובר במתווה טוב. עם ישראל יזכה לנתח גדול מהממוצע מאשר ברוב מדינות המערב. אנחנו מדברים על בערך 60% מהרווחים בלוויתן וזה אף יתקרב ל-70%".

    כמו"כ, הוא הדגיש כי "הגז יביא להכנסות עתק לטובת כל מדינת ישראל – הכנסות שיילכו לבריאות, חינוך וביטחון. אנחנו זקוקים לגז גם לביטחון אנרגטי כי כל עוד אנחנו מסתמכים על מאגר אחד לתשתית החשמל, אין לנו מידה מינימלית של ביטחון אנרגטי. יש לכך גם ערך מדיני ואני בטוח שהדבר הזה יתברר במהלך השנים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ראש הממשלה אמר שקבלנו את הגז מתנה מהקדוש ברוך הוא
      כל הכבוד על הדברים
      רק שלא ישכחו לכבד במתנה הזו גם את מוסדות התורה הנאנקים תחת חובות
      ואת תלמודי התורה בהם לומדים תינוקות של בית רבן שרק עליהם הסכים
      הקדוש ברוך הוא שיהיו ערבים על עם ישראל
      ואז יתקיים "כי ישבית אויבים בשער" אלו הבל פיפיותיהם של תינוקות של בית רבן
      ויהיה בע"ה גם ביטחון מדיני וגם כלכלי באמת!